Tuesday, June 28, 2005

A Little Fall of Rain



Det regner i Trondheim. I dag også. Lunkne små dråper som faller fra en trykkende himmel. Høstfølelsen brer seg i kroppen, sammen med trangen til en stor kopp te, varme ullpledd og peis. Også er vi midt i juni. Nei, faktisk i slutten av juni. Vi er snart i juli, og gradestokken viser 10 grader. Snodig. Men "de" sier det skal bli knallvær. Allerede i morgen. Da kommer visst sommeren til Trøndelag. Imens knotrer jeg i vei på tatstaturet og skrur opp vifteovnen på kontoret. Taket er ihvertfall tett da. Det kan man jo glede seg over. Og så er det "bare" tre dager til helgen...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg strør kanskje salt i såret når jeg sier det er skyfri himmel i hovedstaden?

10:00 AM  
Blogger Maria said...

Say no more, say no more.

11:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

og at jeg skal til firenze til høsten? fikk svar i dag om at jeg har kommet inn!

11:54 AM  
Blogger Maria said...

Gratulerer, Merete! Så gøy! Kommer til å savne deg, men kommer gjerne på besøk:)

12:31 PM  
Blogger Kevin said...

Jeg var ute å gikk i Bergen idag. Noe jeg har gjort flere av dagene i denne "sommeren". I denne setningen, 'I dag var jeg ute å gikk i Bergen og ble søkkvåt', kan jeg i dag sløife søkk- og skrive, 'I dag var jeg ute å gikk i Bergen og ble våt'. Hvilket er, om ikke annet, en positiv utvikling på vær-fronten her i Bergen. "De" har vært i Bergen og snekket med "de her nede" for "de her nede" sier at det skal bli bra vær også. Det er jo kjempebra! Du får ha en fortreffelig fin sommer Maria. Så får vi håpe at vi går på samme sti i sommer og treffes der. Tata!

10:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vi skal ta med oss godværet oppover vi! Gleder meg veldig til å besøke trivelige trøndelag igjen :) Vi må jo få brukt terrassen deres mens vi er på besøk. Så hermed kommer sola!

12:39 PM  

Post a Comment

<< Home