Monday, November 07, 2005

Design på en mandag




Photo: Jette C. Petersen

Vi har så mye fint på museet her jeg jobber. Bare se på bildene over. Gleder meg til å få ferdig den nye hjemmesiden vår, slik at publikum kan oppdage hva Kunstindustrimuseet faktisk har. Det øverste bilde er fra Japan-utstillingen vår, den eneste i landet. Utstillingen ble besøkt av den japanske keiseren i høst. Det neste bildet er fra sommerens utstilling "Tingene taler". Det er et teppe med flak i gullfarge, fra samtidens kunsthåndverk. Det siste bilde er fra invitasjonen til vår siste utstilling "Utvalgte innkjøp 2000-2005", som skal vises her ut året. Verket heter "Hva drømmer er laget av" og kunstneren er Lillan Eliassen. Det ser ut som en brudekrone fra et eventyr, eller hodepryden til et vesen som akkurat har steget opp fra et tjern fullt av vannliljer, synes jeg.
Akkurat nå sitter jeg på kontoret og designer annonsen vi skal ha i en brosjyre. Det er en ny, helt vanlig uke i Trøndelag.

2 Comments:

Blogger Kevin said...

Hei Maria! Takker for sist. Grattis med femårs dagen. Lover herved å klikke noen ganger på annonsen din når jeg er ute på veven. Blir rik, du. :) Alt vel i trøndelagen? Her i Bergen øser det på sedvanlig vis ned. Vindu i taket, a curse or something to embrace?

6:23 PM  
Blogger Maria said...

Alt vel her. Enn du? Ikke fortsatt i rosa gips, vel?
Ja, takvindu, til glede eller besvær, det kan noen ganger være spørsmålet. Vi har også samme problem/glede.

11:07 AM  

Post a Comment

<< Home