Monday, November 14, 2005

og konklusjonen på det hele


er at jeg IKKE LIKER å jobbe. Rett og slett. Nå har jeg prøvd alle sider av journalistikken pluss en mengde andre arbeidsområder, og følelsen er stadig den samme. Jeg liker ikke å være bundet til et sted mange timer hver dag. Jeg liker ikke å bruke den beste delen av døgnet foran en dataskjerm, på en kontorstol, på et kontor. Jeg er lei av å vente på at ting skal slutte. Vente på at arbeidsdagen skal være over, at klokka har sneglet seg fram til ettermiddagen og fritid, vente på at arbeidsuka er over og helga begynner. Vente på ferie, telle minutter, timer, dager, uker. Jeg lurer på om jeg vil bo på en gård, på en måte. Ikke langt på landet, med fjøslukt og gjørme under skoene, men et deilig sted rett ved byen, uten bilkø. Gjerne med hav på alle kanter, rolig morgenstemning, og en meningsfull hverdag. Kanskje bo flere sammen. Lage noe. Lage vin, kanskje? Eller dyrke et eller annet. Eller jobbe som konsulent hjemmefra. Noe, hva som helst, et eller annet. Men ikke sånn som nå. Jeg kjenner at alt i meg stritter imot å bli presset inn i en A4-tilværelse. Jeg VIL IKKE.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vel slik jeg ser det, med din journalistbakgrunn og greier så burde forfatterskap av et eller annet slag være den perfekte jobb.

9:13 AM  
Blogger Maria said...

Hm. Jeg liker ikke anonyme innlegg, men samtidig er det jo hyggelig at folk engasjerer seg nok til å kommentere tankene mine. Forfatterskap... problemet er bare at jeg ikke er så glad i å skrive lange tekster (ja, jeg VET at det er en stor del av det å være journalist). Jeg vil heller gjøre noe praktisk. Snakke, fortelle, vise, arrangere, ordne, fikse, undervise, osv.

11:22 AM  

Post a Comment

<< Home