Thursday, January 12, 2006

På skjermen

Jeg har funnet lyspunkter i januar-mørket:


I morgen er det premiere på årets Idol.


Lørdag starter Tore på sporet opp igjen, med bl.a. denne saken:
"Så blir det et gjensyn med Hanne Ingebrigtsen Skjervold fra Trondheim, som var med i det aller første Tore på sporet programmet i 1996. Den gang reiste Tore og 16 år gamle Hanne til Sør-Korea hvor Hanne fant igjen sin biologiske familie. I kveld får du høre hva opplevelsen gjorde med Hanne, og hvordan livet ble etter at hun fant familien i Korea."
Hanne gikk i klassen min på Katta da dette skjedde, og vi ble på en måte med i hele prosessen. NRK-kameraene kom plutselig inn i naturfagstimen vår og da Hanne skulle i studio (og foreldrene hennes dukket overraskende opp) var hele klassen publikum. Jeg skrev dessuten en artikkel i Norsk Ukeblad om henne sommeren 2003. Tror kanskje ikke jeg kommer til å følge med på TPS framover, men dette programmet skal jeg ihvertfall se.


Og mandag er det tid for neste sesong av denne danske tv-suksessen.

Dessuten er det jo ikke å forakte at "Pride and Prejudice" vises på kino nå... :)


Og som om ikke det skulle være nok har vi selvfølgelig denne i DVD-spilleren:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg fikk aldri begynt å se på Krøniken forrige gang det gikk. Er det virkelig like bra saker som folk skal ha det til?

1:19 PM  
Blogger Maria said...

Ja, det er faktisk veldig bra. Litt BBC-kvalitet. Så du Matador? Isåfall, og hvis du likte den serien, vil du like denne. Det går an å kjøpe fjorårets episoder på DVD.

2:48 PM  

Post a Comment

<< Home