Friday, February 11, 2005

Vinter igjen...


Sånn!


IKKE sånn...

I går ettermiddag skinte sola, veiene var bare og temperaturen behagelig her i Midt-Norge. Ja, det var rent vårlig. Og SÅ: Begynte det å SNØ!!!!! Argh! Hmfr! og dobbeltARGH! I dag er det kaldt, isende vind, snøføyk og hvite veier. JEG VIL IKKE HA VINTER IGJEN. Jeg vil ha VÅÅÅÅÅÅÅR!!!! Det ideelle hadde vært: Sol, 3 minusgrader og masse deilig snø i fjellet, og sol, plussgrader og spirende krokus i byen. Og utepils på Solsiden, vårsoling på verandaen og turer langs fjorden. Eller tar jeg kanskje påska på forskudd nå... Jeg merker bare at jeg ikke er innstilt på en ny runde vinter for tida. Jeg blir så glad av vårfølelsen. Ellers er alt vel. Skal på felles lunsj OG kakesamling med jobben i dag, og så er det jo fredag. Hurra!

2 Comments:

Blogger Maria said...

Snakk for Oslo, kamerat. Her har det vært snøstorm og is og slaps og regn og kaldt om hverandre. Enig i at det ikke er "god gammeldags vinter", men det har vært kaldt og mørkt og ihvertfall ikke vårlig. (Selvfølgelig i.o.m. at det ikke er vår ennå...) Er bare litt værsyk for tida. Det tar på å ikke se sola på så lenge.

10:59 AM  
Blogger Maria said...

Tusen takk! Nå har sola faktisk funnet veien til Trondheim også. Ha en fin helg!

1:09 PM  

Post a Comment

<< Home