Thursday, July 14, 2005

Alle er på ferie



unntatt meg. Sånn føles det. Mens de fleste jeg kjenner vaker i azurblått hav, drikker vin med sand mellom tærne eller kjører rundt på oppdagelsesferd i dette nu, sitter jeg inne på et kontor og teller minutter. MÅ jeg jobbe? Resten av livet? Den tanken er så nedtrykkende at jeg ikke engang orker å tenke den. Hva slags sykt samfunn er det vi lever i, som krever at vi tilbringer de åtte beste timene av dagen på jobb? Det er usunt. Mot normalt. Passifiserende. Jeg protesterer!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

MEEEE TOOOOO!!!

11:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ferie!

Tenk å kunne dra til et blått hav
ikke noe noe stress ikke noe kav
bare sitte å få sand mellom tærne
lukte blomster, høre vind i trærene

Ferie, jeg lengter og drømmer
tror jeg går å tømmer
bankkontoen min nå,
bare for å få nå - det store blå!


TRE

1:50 PM  

Post a Comment

<< Home