Monday, January 23, 2006

Til opplysning

"Mandag er den første dagen i uka ifølge den internasjonale standarden ISO 8601. I enkelte land, deriblant USA, er mandag regnet som den andre dagen i uka. Navnet for mandag på arabisk, gresk, hebraisk og portugisisk er «andre dag».

Mandag har fått navnet sitt fra Mona, den saksiske månegudinna.

Norsk mandag betyr forøvrig «Månens dag», jfr tysk Montag og spansk lunes."

Her i Trondheim betyr mandag jobb, feltet og "Krøniken". Helga var fin, dominert av Settlers, kafé og god mat. Jeg drikker appelsinjuice (som jeg i grunnen liker bedre enn eplejuice nå. Pussig hvordan smaker endrer seg. Før stod jeg opp ekstra tidlig på hotell for å rekke noen glass eplejuice i frokostsalen. Nå liker jeg rødvin best, mens hvitvin var favoritten tidligere, og nylig begynte jeg faktisk å ha agurk på brødskiva, noe som jeg omtrent brakk meg av før...hm) og venter på å dra hjem.

Ha en fin dag!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home