Thursday, February 09, 2006

4x Meme

Siden Christian befaler at alle bloggere som ikke har svart på denne bør gjøre det, og siden jeg aldri har hatt noe lignende her, så får dere nå the votes from the trønderske jury:

Fire jobber jeg har hatt:
VideoPromotion: Min første egentlige jobb. Laget tv-programmer i Bærum og spiste lunsj med kjendiser.

Skiforeningen: Da jeg flyttet til Oslo lærte jeg små krapyl å gå på ski i noen sesonger. Kald, til tider slitsom, men fin jobb.

Norsk Ukeblad: En sommer jobbet jeg i denne redaksjonen. Parfymelansering på takterrassen til Grand, besøk hos Lotto-millionærer på tettsteder i nord og båttur med Knutsen (som i "og Ludvigsen"). Pussig sted.

NRK P1: Her hadde jeg praksis og sommerjobb. Det ER stas å kjøre NRK-bil og høre seg selv på lufta.

Fire filmer jeg kan se mange ganger:
Lystløgneren
Hjemme Alene
Il Postino
Shooting Fish
(Det er kanskje andre filmer jeg liker enda bedre, men det er få filmer jeg vil se flere ganger)

Fire steder jeg har bodd:
Angelltrøa (1979-1990): Et boligfelt i Trondheim, min barndoms dal. Her var det slåball i gata, teltturer på fellesplenene og hopping i snøen fra garasjetakene. Et perfekt sted å vokse opp.

Ullern (1998): Vestkanten. Say no more.

Majorstuen (1999-2000): Mitt første hjem hjemmefra. Mette og jeg regjerte i en 2-roms i Vibesgt. Studenttid og frihet.

Tyholt (1990-1997, 1998-1999, 2004-): Her bor vi nå. På toppen av bakkene fra Trondheim sentrum, 2 hus bortenfor mamma og pappa og huset der jeg tilbragte tenårene. En koselig loftsleilighet med en takterrasse som innbyr til rødvin og sene sommerkvelder.

Fire TV-serier jeg liker å se:
Krøniken (BBC-kvalitet på dansk)
SEINFELD (funniest, ever)
Idol (bare Må se det)
Jakten på kjærligheten (ja, jeg vet det er naivt, men det er jo så triiiivelig)

Fire matretter jeg liker:
Kylling i karri på Thai-vis
Scampi
Store ferske krabbeklør
Pecan-pai

Fire nettsider jeg besøker daglig:
gmail.com
finn.no
noen blogger
masse nettaviser

Fire ting jeg vil gjøre før jeg dør:
- Få barn (en eller annen gang, 2-3 stk m passe mellomrom)
- Besøke alle verdensdeler (har vært i Europa, Amerika og Afrika, mangler Asia og Australia)
- Bo på en strand et passe varmt sted (bare stå opp og være på stranda når jeg setter foten utenfor døra)
- Snakke flytende fransk (hadde fransk på videregående, men lærte bare litt og skulle gjerne kunnet snakke i noe annet enn presens)

Fire andre som må svare på denne:
Merete
Christopher
Kathrine
Arild
(og alle andre som føler for det og har et sted å publisere det)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoi! Endelig meme hos maria også! Tøft! Jeg har Asphjell-intervjuet ditt som MP3, gi beskjed hvis du vil ha! Vurderte å putte "alene hjemme" på filmlisten min selv, men den får nok nøye seg med en svært sterk femteplass.

11:44 PM  

Post a Comment

<< Home