Thursday, March 01, 2007

Første vårmåned!

"Martius has always had 31 days.
March was the original beginning of the year, and the time for the resumption of war.
Mars is the Roman god of war. He is identified with the Greek god Ares."

"The month of march", Charles Fritz

Det står det om denne måneden på nettet. Måneden som starter våren. Hurra!


Jeg ønsker meg forresten en sånn (tror jeg):


Ellers kan jeg jo berette at jeg sitter på jobb og er altfor trøtt fordi jeg ble liggende på badegulvet (!) og lese en bok til klokken halv to i natt. Jeg er en altfor intens leser hvis jeg først liker en bok. Apropos bøker; vi snakket om barndommens litterære skatter på kafé i går. Merete liker Astrid Lindgren. Det gjør jeg også. Særlig Brødrene Løvehjerte og Mio, min Mio. Også digget jeg Frøken Detektiv, Hardy-guttene, Lånerne, Den vesle vampyren, Mesterdetektiv Blomkvist, Bobsey-barna, Historien om-bøkene, Roboten Mathilda, Gummi-Tarzan, Eventyr (MED prinsesser), osv. Å, nå fikk jeg lyst til å dumpe ned i en stor myk lenestol, foran en peis med flammer og bare LESE. Men pliktene kaller. God første mars-dag!
:) M

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh, fin liste med gode klassikere fra barndommens blomstring der. Hadde helt glemt bøkene om Den Vesle Vampyren (de var veldig populære på biblioteket på Høyeggen Barneskole). Historien Om-bøkene var flotte. Og Gummi-Tarzan er nesten favorittboken. Knall!

9:29 PM  

Post a Comment

<< Home