Thursday, April 21, 2005

Dag 111

Velkommen til den 111. dagen i året 2005! På denne dagen i historien skjedde dette:

1780 Jernverkseier og kanselliråd Carl
Deichman døde. Han testamenterte
sin boksamling til Christiania by.

1898 En grunnlovsendring gav stemme-
rett til alle menn over 25 år.

1926 Elizabeth 2, Storbritannias dronning fra 1952, ble født.

1956 Elvis Presley's first No. 1 hit, "Heartbreak Hotel", topper listene.

1960 Brasilia ble hovedstad i Brasil.

1988 Grunnloven ble endret for å sikre
samenes språk og kultur.

Og i Trondheim i dag skjer dette:
Jeg sitter på kontoret, ser ut på en grå himmel med solglimt og gleder meg til arbeidsdagen er over og jeg kan sette kursen mot frisøren. Nyfrisert og enda blondere drar jeg på bokstudiet, før kroppen får en dose trim på 3T.
I morgen er det heeeeeelg!!!!

4 Comments:

Blogger Maria said...

Mornings J! Ja, jeg jobber i Gemini for øyeblikket. Jobbet i P1 i sommer og fikk tilbud om å jobbe i RadioAdressa tidligere i år, men jeg tror jeg heller vil skrive. Eller kanskje ikke... Radio ER veldig gøy, men...jeg vet egentlig ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor.
Skal prøve å være sterk i frisørstolen og ikke la henne klippe for mye. Har bestemt meg for å beholde lengden, men bare klippe opp litt foran og stripe det. Just to keep you posted:)
Håp om en fin dag til deg også!

10:30 AM  
Blogger Kevin said...

Hei Hei! Gikk det greit med anskaffelsen av terassemøblement i går? Håper på det! Du får ha en trevlig dag og husk: pytariasis simplex er flass på latinsk, tror jeg... (om du vil imponere en frisør) :)

10:58 AM  
Blogger Maria said...

Hallois K! Det ble faktisk ikke IKEA i går, så terrassemøblene må vente litt. Men det skal bli. Ha en trivelig dag, du også! Håper virkelig jeg slipper å snakke med frisøren om flass, verken på norsk eller latin, eller noe annet språk for den saks skyld. Forelpig ser hodebunnen min riktig så frisk ut ihvertfall. Hm, dette ble et rart innlegg:) Ærbødigst, M

11:12 AM  
Blogger Kevin said...

Ærbødigst! Den er herlig, et godord! Du kan baksnakke en uvitende frisørstolnabo på latin, om han/hun er plaget av nevnte plage! :)

11:29 AM  

Post a Comment

<< Home