Tuesday, March 06, 2007

Ting og tang

I dag er det akkurat 76 år siden Nidaros endret navn til Trondheim, og på denne datoen i året 1475 ble Michelangelo født i Italia. Så vet du det.
Sola skinner over Midt-Norge, vårfølelsen kommer krypende og i morgen har jeg fri. Tor Rikard ligger hjemme og hoster, stakkars mann. Lånte filmer til ham på biblioteket, så kan han kose seg med dem ihvertfall. Var forresten på Mammutsalget i går. Elsker boksalg. Jeg er bokhamstrer. Kjøper bøker fordi bokryggen tar seg ut i bokhylla, fordi boka er gammel og støvete, fordi innbindingen er vakker, fordi jeg liker tittelen, fordi det er et verk man bør ha, eller til og med fordi jeg vil lese akkurat den boka. Og denne uka BLIR det faktisk bokhyller i heimen. Etter 2,5 år i leiligheten med skråtak skal vi endelig få på plass bokhyller langs alle kneveggene. Gleder meg! Leser "Idas dans" for tida... Den er så bra, så vakker, så fæl, vond og god på samme tid. Anbefales!
Ha en fin dag, da.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home